August Sander / what we love when we love distance

Posted on December 2, 2013 by

0


f

August Sander (1876 -1964) a fost miner, a învățat despre fotografie asistând fotograful companiei miniere pentru care lucra. Mai apoi își va construi propria cameră obscură, va hoinări prin toată Germania după ceea ce căutăm și noi, imagini frumoase. După aceea va lucra ca asistent într-un studio fotografic din Austria unde va deveni partener după ceva vreme. A fotografiat cam tot ce se putea: peisaje, arhitectură, a făcut fotografie de stradă, însă este mai ales recunoscut pentru portretele sale remarcabile și prin diversitatea tipurilor umane incluse în ”arhiva” lui Sander. A trecut în revistă cam tot ce se putea, prin zel are ceva dintr-un Balzac transmutat într-un fotograf pasionat, s-a spus despre el că a încercat să captureze esența unei comunități (de exemplu Cologne), eu cred că a reușit să o surprindă pe aceea a unei epoci.  Portretele sale mă fac curioasă, vreau să-i cunosc pe oamenii aceia, sunt suficient de misterioase încât să lase loc pentru tot felul de senzații și interpretări. Cartea sa, care mai apoi se pare că a fost distrusă parțial, numită FACE OF OUR TIME (1929) a făcut din el unul dintre cei mai importanți fotografi de portrete ai Germaniei începutului secolului XX.  Mie îmi place Sander pentru ceea ce reușește, nu mereu, în imaginile sale – să capteze o anumită subtilitate a gesturilor, căldura din corpurile subiecților săi, lucruri pe care nu le vedem uneori nici cu ochiul liber, de exemplu în cea de-a treia fotografie de mai jos. În plus, atmosfera personală a oamenilor este la fel de bine înțeleasă, trebuie că Sander avea (măcar un) ochi de psiholog. Toate cu un realism prin care pare să ne spună că ar trebui să cam ”cut the crap”, măcar în fotografie, adevărul e doar adevăr și nu trebuie îndulcit… măcar în fotografie.


”Cologne Goes Wild in the Year 1929” —

a

”Secretary at West German Radio in Cologne 1931” —

b

”The Architect Hans Heinz Luttgen and his Wife Dora 1926”  —

c

”Painter [Anton Raderscheidt] 1926, printed 1990” —
d

”Bricklayer, 1928” —

Bricklayer 1928 by August Sander 1876-1964

”Artists Party c. 1930” —

f

”Porter, c. 1929” —

Porter c. 1929 by August Sander 1876-1964

”Blind Children, 1930” —

Blind Children 1930 by August Sander 1876-1964

”Old Farmer, 1931/32” —

Old Farmer 1931/32 by August Sander 1876-1964

More HERE.

 

 

 

Posted in: Fotografie