Alex Webb & The Suffering of Light

Posted on December 29, 2013 by

0


a7

“to me it all is photography. You have to go out and explore the world with a camera.” – Alex Webb 

The Suffering of light este o monografie care reunește într-o singură carte lucrările cele mai importante ale fotografului Alex Webb. Născut în San Francisco – anul domnului 1952, Alex Webb a devenit un pionier al fotografiei americane în culori – stilul său se caracterizează printr-o atenție deosebită acordată luminii și culorii, care sunt de cele mai multe ori accentuate. A călătorit prin toate colțurile lumii și le-a explorat, cum spune chiar el cu o cameră foto.

Spune într-un interviu:

I think what makes me somewhat different of some street photographers of the past is that traditionally we have thought of street photography as being done in the two capitals of street photography: New York and Paris. Obviously, street photography has been done all over. But it has often been done more in the developed world. I’ve chosen generally to work in places where the situations are a little rawer politically. Places like Haiti, the U.S.-Mexican border, where there are evident and often disturbing social issues right there on the surface. I may be a street photographer, but I am interested in these issues, I do explore these issues, but I explore them from the point of view of a street photographer.

Își declară predilecția pentru imagini diferite, fapt ușor observabil: fotografiile lui îți dau impresia că în timp ce o imensă adunătură de oameni a venit să-și îndrepte privirile în aceeași direcție – și anume spre dezastrul incredibil de la care nimeni nu își poate lua ochii, Webb dimpotrivă își îndreaptă camera către punctul exact opus celui în care ajung toate privirile – copilul pe care haita de oameni l-a călcat fără să știe în picioare, încercând să prindă un loc bun la spectacolul dezastrului mai mult sau mai puțin cotidian. Aceasta este o impresie subiectivă, a mea. Dar este foarte vizibil că la Alex Webb important este detaliul. Iar importanța culorii sau a luminii în lucrările sale nu sunt decât o expresie a favorizării detaliului în detrimentul panoramei, fapt care totodată nu face decât să descopere minuni vizuale ce trimit la aceeași panoramă.

But I do think that generally in situations of dramatic intensity, like Sept. 11th or the invasion of Haiti, I am open to other kinds of alternative pictures that are different. I’m not saying that is consciously; that’s just the way I am. That was a picture I was open to. Likewise, there’s a picture in the book of a bunch of kids in Haiti from 1994 against a wall that looks like it has targets on it, they have a [shirt] over their head that is being blown away by dust. It is dust is from U.S. military helicopters, and that was taken during the invasion of Haiti. I did take pictures of the military landing, but I often find myself turning the camera away, towards something else as well. This is my particular predilection.

Iată ce am ales eu:

a1

a2

a3

a4

a5

a6

a8

a10

a11

a12

a13

a9

Bonus, pe Vimeo, unde povestește despre The Suffering of Light, începând prin a spune că la bază, fotografia lui este o explorare a unei obsesii, iar ceva mai încolo povestește că de obicei fotografiază pentru a înțelege el, pentru el, ce gândește despre cele fotografiate. Mai povestește și despre pasiunea sa pentru granițe.

 

Linkuri utile:

Site-ul autorului și al soției acestuia (Rebecca Norris), tot fotograf.

nbcnews.com

aperture.org