Dara Scully * caged people and bluebird’s heart

Posted on January 5, 2014 by

0


d1

Dara Scully este o tânără artistă de origine spaniolă care se pare că e și scriitoare (sau povestitoare, cum se proclamă chiar ea), nu degeaba își definește imaginile prin termenul visual poetry/poezie vizuală. Dintr-un interviu aflăm că are în grădină un elefant pe care îl cheamă Elefantito, în timpul liber este și îmblânzitor de elefanți…

Iată ce spune despre ea însăși:

There’s a bird in my left lung, small and fragile, and he always speaks to me about beautiful things. I try to translate all these things to my pictures, his voice, mine.

Despre fotografia Darei Scully aș spune că nu îmi place până la capăt. Nu îmi plac toate fotografiile ei (după cum aș zice că nu îmi place nici stilul ei până la capăt, pentru că am impresia că nu e suficient de închegat), după o selecție cred că îmi plac doar jumătate din ele. De exemplu în seria Little Dreamers în fotografii parcă sunt prea multe elemente disparate care fac din imagine un haos din care nu prea știu ce să aleg. Dintr-o astfel de fotografie de obicei aleg un singur element care îmi place dar fotografia, imaginea de ansamblu mi se pare insuficientă. Plus că uneori în același proiect imaginile se repetă și ideea devine plictisitoare (imaginile devin drăguțe și atât, fără să mai fie și interesante), de obicei acest lucru nu deranjează, dar la ea pare evident că nu merge. Cred că totul se datorează faptului că Dara Scully pune foarte mare accent pe ideile sale, pe cum le poate pune în aplicare, și mai puțin pe inspirația de ultim moment sau pe adaptarea la mediu chiar dacă asta înseamnă să renunți la idee.

 

Preferatele mele:

d2

d3

d4

d5

d6

d7

d8

d9

d10

Flickr

dara scully

În concluzie, un fotograf care face poezie vizuală cu idei, și povestește prin fotografie. 

 

Find Dara Scully on:

Facebook, here.

More photos on Flickr.

Dara Scully official website.

On cargocollective.com.

On cfye magazine.

An interview (Fluster Magazine).