Radu Vancu / 4 A.M. Cantosuri domestice

Posted on June 28, 2015 by

0


Ce voiam eu să spun despre cartea asta pentru care sunt foarte recunoscătoare:

Cantosuri+domestice

Ultimele două cărți de poezie ale lui Radu Vancu m-au făcut praf. Lectura ultimei – 4 A.M. Cantosuri domestice mi-a adus aminte că am multe lucruri mici de care mă tot minunez (și mă entuziasmez) în fiecare zi. De exemplu (mă gândeam în timp ce citeam) – nu înțeleg cum poate Radu Vancu să scrie atât de luminos despre niște lucruri cumplite (și groaznic de familiare). Sau cum se face că încă putem cumpăra cu bani niște chestii atât de frumoase cum sunt cărțile de poezie. Lucrurile astea sunt mici miracole pentru mine. Am trăit 4 A.M. aproape fizic. Ce carte groaznic de frumoasă. Ca întotdeauna după ce citesc astfel de cărți am nevoie să mulțumesc pentru ele, considerați rândurile astea drept un fel de (silly) thank you note.

DSC03860(Radu Vancu4 A.M. Cantosuri domestice Casa de Editură Max Blecher, 2015)

Yes, Anne Sexton, sure we can
build white fences
of wood to keep
the nightmare away. We can build
whole worlds where thinking
doesn’t cut into the brain. Where
innocence is not only for
children and for the broken;

Mergeți și faceți rost de ea pentru că este superbă.