RE / VOL / VER – Livia Ștefan

Posted on July 2, 2015 by

0


Îmi era dor să mai fac un colaj – Livia Ștefan care se ocupă și cu fotografia e cea mai potrivită. Abia acum am reușit și eu să citesc Re.volver publicată la CDPL în 2012.

LESS

Foto: Less is More by Ben Heine

……………………….

o vrabie se spală în nisip și e fericită

de ce vreau să o strâng de gât

de ce vreau să o strâng de gât

de ce vreau să o strâng de gât (p.11)

hansFoto: Hans Bellmer,  Jointure à boule, 1936

………………………………

umblu prin casa mea și sunt un cadavru

înghițit de un cadavru mai mare

cu două camere (p.12)

lastFoto: Last goodbye, Robby Cavanaugh

………………………………….

și eu tac tot mai mult și

ochii mi se limpezesc

mă prăbușesc într-o carne

frumoasă

și știu

că războiul meu

e pe sfârșite (p.19)

susannaCollage : Susanna Lakner

………………………………….

suntem scâncetul unui bebeluș

mâncat de șobolani în tomberon (p.25)

markusFoto : Marcus Peregrino

………………………………

o debandadă și-un zgomot

iar într-o asemenea zi vrei sau nu ești mai tânăr

și din gălăgia firească a omului nou

te sustragi doar cât să te duci la W.C. și pe urmă

să îți umpli plămânii cu aer curat (p.26)

inesFoto: Ines Seidel

……………………………..

în mine

trăiește un bărbat frumos și tânăr

cu tandrețe îmi atinge cordul

și delicat îmi ciugulește ficatul

în mine

mâinile lui fierbinți

îmi zdrobesc coastele

cu infinită grijă

în mine

facem dragoste

și apoi mă împușcă în cap

inocuaFoto: 40cicatrices

………………………….

și ești

ultima mocirlă unde o să mă scufund iubirea mea

zâmbetul pe care îl vor acoperi

cu un cearșaf (p.34)

alexFoto: Alexandra Crisbășan

……………………………….

stăm cuminți ca două greșeli (p.36)

&

dragostea mea

am venit să îmi smulg dinții lângă patul tău (p.42)

merFoto: Mervyn Fitzhenry

……………………………..

uneori

pe stradă

sau în lift

îmi vine în cap

codul numeric personal

și mă gândesc

să îmi cumpăr ceva

sunt purtătoarea microbilor

am zece câini turbați în spatele meu (p. 62)

veruFoto: Veru Iché

…………………………

Mai multe poeme aici:

http://institutulblecher.blogspot.ro/2010/03/livia-stefan-revolver-poeme.html

Acesta este blogul Liviei Ștefan unde puteți vedea și fotografia pe care o face: https://revolverspoem.wordpress.com/

Asta e cartea din care am citat (Casa de Pariuri Literare, 2012):

livia-stefan-re-volver_coperta