Hose Pablo + Ella & Pitr = google untranslate

Posted on August 29, 2015 by

0


ella1Foto: © Ella & Pitr

Știați voi că există un om care vine din Chișinău pe nume Hose Pablo care prin 2012 a publicat o plachetă de versuri (editura Tracus Arte) cu titlul ”google translate: ștefan-vodă” și eu am făcut rost de ea abia în 2015? Are doar 25 de pagini dar e o cărticică respectabilă, așa, ca o ieșire în scenă, a spus omul repede ce a avut de spus apoi a plecat. Dorind să aleg câteva versuri pentru această postare a fost greu fiindcă mi-am dat seama că poemele sunt atât de bine construite și închegate încât dacă aș lua doar două-trei versuri s-ar pierde foarte mult din poem sau n-ar avea sens (nu mi s-a mai întâmplat). Așa că am ales două poeme întregi.

ella2 Foto: © Ella & Pitr

5
la știri vorbesc despre o inimă de om.
tu nu știi nimic despre asta îți dau părul la o parte
asta am așteptat ani în șir sau poate mai mult.
mă ridic și merg undeva spre baie

în cap apare parazitar o melodie de celentano
mă atingi. ți-e frică de mine.
încerc să te liniștesc să nu-ți fie frică
pentru că s-ar putea să nu exist pe bune.

(p.25)

ella3Foto: © Ella & Pitr

peste un timp am intrat
să deschid un dop de la sticlă
tu ai pășit pe podeaua de plastic
și ai spus că mâinile mele frumoase sunt

tu alegi întotdeauna habar n-am de ce
băutura asta dulce cu alcool
pe pereți era depus praful cela de piatră albă
adesea nu îmi place praful ăsta anume așa neplăcut

victor plecase în bulgaria și îl întrebam
pe sandu cum și ce trebuie pentru asta
și asta-i stupid dar rândul nesfârșit
de oameni era așa oarecum în vid nimic dedesubt

……………………………….
să scrii sau să numeri uneori nu-i greu
așa de la unu până la 44
nu mă lasă sunetul acela metalic nu trece
bătea cineva într-un container imens și gol nevrotic
(p.7)

ella4Pe Hose Pablo îl găsiți pe blogul lui, aici.

Pe Ella & Pitr îi găsiți aici, pagina lor de Facebook.

Alexandru Vakulovski despre Hose Pablo, aici.