XV / Riccardo Castellani

Posted on October 30, 2015 by

0


emilianPhoto: © Emilian Chirila | all rights reserved

Un proiect foarte frumos (Tres Tristes Tigres), de urmărit pentru cei care mai înţeleg ceva spaniolă, ce mă face să regret că nu am şi eu câţiva oameni dornici alături de care să fac ceva de acest gen. Am tradus cum m-am priceput, încă am dubii referitor la câteva cuvinte. În poemul acesta îmi place tensiunea. Prima dată pun în Ro, apoi în SP.

Îi găsiţi pe cei trei oameni aici, cu poezia lor.

XV 

de Riccardo Castellani

Creştetul capului cedează,
gravitatea striveşte oasele
peste singurul gând:
vreau să mor vreau să mor.
Eşti deja mort, infernul
e să continui să trăieşti.
A cui e mâna
care împinge bolta
craniană în afară.
Un milion de auzuri
cu insecte prinse
luptând să iasă.
În josul gâtului
atomii
se răsucesc,
se rup,
eşti mort.
Bălţile smulg pietre,
cuţite,
dinţii găunoşi
gata să explodeze.
O statuie crapă
fir cu fir.
Infernul
e să continui.

………………………………….Spanish:

El núcleo del cráneo colapsa,

la gravedad comprime los huesos

sobre el único pensamiento:

quiero morir quiero morir.

Ya estás muerto, el infierno

es seguir viviendo.

De quién es la mano

que empuja la bóveda

del cráneo hacia afuera.

Un millón de oídos

con insectos atrapados

luchando por salir.

Bajo el cuello

los átomos

giran lentos,

se disgregan,

ya estás muerto.

Remansos arrastran piedras,

cuchillos,

los dientes huecos

están por explotar.

Una estatua se resquebraja

grano por grano.

El infierno

es seguir.

lottePhoto: © Lotte Jacobi, Dancer Pauline Koner, 1950

…………………………………………..

Şi bonus tot de acolo:

OLD BIZARRE

de Alejandra Machuca

aceleaşi scrisori vechi călătoresc prin cablurile luminii
o mulţime de cerbi străini merg în pas de zebră
poate că m-am îmbolnăvit
sau că am înnebunit cu toţii
dar sunt băieți sprijiniţi de porumbei
corpuri care cad
motociclete ca săbii
lumini criminale
CERBI CARE MERG ÎN PAS DE ZEBRĂ!
şi un Dinozaur plictisitor
vorbind la postul naţional

……………………………………….Spanish:

las mismas cartas de hace tiempo viajan por el cableado de la luz

un montón de ciervos extranjeros caminan a paso de zebra

puede ser que estoy enferma de algo

o que todos nos hemos vuelto locos

pero hay muchachos acodados con las palomas

cuerpos que se caen

motos como espadas

luces asesinas

¡CIERVOS QUE CAMINAN A PASO DE ZEBRA!

y un Dinosaurio tedioso

hablando por cadena nacional

jamesPhoto: © James McKenzie