Maria Paula Erizanu & Gary Greenberg : SAND

Posted on July 9, 2016 by

0


sand4

Nu ştiu nimic despre Maria Paula Erizanu dar cărticica asta a ei este o bijuterie care m-a ofticat foarte tare fiindcă s-a terminat prea repede. E plină de lucruri luminoase (eu colecţionez ,,lucruri luminoase’’), o copilărie transcrisă pe un caiet dictando care are, din loc  în loc, tristeţile şi melancoliile unui adult. Niciodată nu am avut impresia că încep să îl cunosc pe autor citindu-i cartea, mai accentuată decât atunci când am citit-o pe a ei, şi spun şi eu la fel ca Radu Vancu: ce bine că oamenii ca ea scriu, ne mai ,,încălzim’’ şi noi la vieţile/percepţiile lor. Am ales să pun alături de câteva versuri din cartea ei şi imagini ale nisipului văzut prin microscop, aşa cum a fost fotografiat de doctorul Gary Greenberg. Ambele sunt o revelaţie la fel de mare pentru mine şi, într-un fel, se aseamănă ca scop. Obsesia pentru detaliile microscopice ale copilăriei şi amintirii întâlneşte nisipul fotografiat prin microscop care dezvăluie că totul este, de fapt, perfect miraculos construit în jur, deşi suntem superb limitaţi astfel încât habar n-avem. Cumpăraţi cartea Paulei Erizanu, cât mai aveţi timp, e tare luminoasă.

sand2

beţişorul cu care scotoceai în pământ ore-ntregi

Tamagotchi, animăluţul din segmente negre, ca un mp3player, care ţipă

la adunarea de dimineaţă la grădiniţă, ţipă să-l hrăneşti, să îl duci la

baie, să-l creşti, altfel moare

doamna Antonina nu înţelege (p. 11)

sand1

cu

cât

vorbim

mai

mult

unii

cu

alţii

cu

atât

ne

îndră

gostim

toţi

33

de

toţi

33

(p. 20)

sand3

– sunt bine

scrie cicatricea ta, roz,

la încheietură

(p. 21)

sand5

(să curăţ voma prietenilor în baie, să îmi cumpăr pantofi vechi de care le plac

lor, să pot reveni în discuţii, să nu mă mai gândesc la cât de mică e mintea şi

cât de grea e lumea) (p. 26)

sand6

un bărbat din sydney a demisionat şi acum

salvează

sinucigaşii de pe clădirea de vizavi,

invitându-i la un ceai

unul câte unul, (p. 35)

sand7

văd o pisică şi îmi zâmbeşte sufletul / acum mama mă sună prea des e greu

să fii singurul lucru pe care-l iubeşte cineva (p. 22)

sand8

Poezie: Maria Paula Erizanu, ,,Ai grijă de tine’’ (Editura Charmides, 2015)

Imagine: Gary Greenberg (Mai multe despre el aici.)

sand9